سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهرانی‌ها چند ساعت از زندگی خود را در ترافیک تلف می‌کنند؟


 

  • تهرانی‌ها چند ساعت از زندگی خود را در ترافیک تلف می‌کنند؟

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمدجواد حق‌شناس در جلسه کمیته فرهنگی شورای شهر با موضوع «تبادل نظر و بررسی زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی در خصوص کتاب و کتابخوانی در شهر تهران»  گفت: ما امروز در موقعیتی هستیم که رکوردمان در مقوله کتابخوانی را باید بروز کنیم. روندی که شاهد هستیم، روند مناسبی نیست.

    حق‌شناس با انتقاد از عملکرد کتابخانه های شهر گفت: ما 110 کتابخانه در شهر تهران داریم و این همه برای ساخت آنها هزینه شده و کارمندان زیادی به کار گرفته شده‌اند و شهروندان زیادی هم از این کتابخانه‌ها استقبال می کنند، اما متاسفانه حدود 8 سال می‌شود که هیچ کتابی به این کتابخانه‌ها اضافه نشده و این مایه تاسف و خجالت است.

    رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران هم در این جلسه گفت: در حال حاضر ظرفیت خوبی در سازمان فرهنگی - هنری شهرداری وجود دارد و اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را در سایه همکاری با سایر نهادها به موضوع کتابخوانی گره بزنیم، می‌توانیم بهره کافی ببریم.

    میثم امرودی افزود: امروز در کشوری مانند ژاپن و نیز سایر کشورهای توسعه‌یافته که در فضای مجازی بسیار جلوتر از ما هستند، فرهنگ کتابخوانی نه تنها فراموش نشده، بلکه توسعه و ترویج هم یافته است. به صورتی که در خیابان‌ها و ایستگاه‌های مترو مردم مدام در حال خواندن کتاب هستند. ما هم باید در این مسیر گام برداریم و این میسر نمی‌شود مگر با همکاری همه نهادهای مرتبط.