سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورود سامانه بارشی جدید | کاهش 10 درجه‌ای دما در برخی مناطق


 

  • ورود سامانه بارشی جدید | کاهش 10 درجه‌ای دما در برخی مناطق

     به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان اینکه طی امروز در برخی مناطق واقع در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و ورود سامانه بارشی جدید، بارش باران در سواحل غربی خزر آغاز می‌شود.

    وی ادامه داد: فردا در استان‌های ساحلی خزر مناطقی از شمال غرب و شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می‌دهد. روز جمعه نیز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و استان های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، برف و وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

    ضیاییان با اشاره به این که روز شنبه بارش در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود، تصریح کرد: در این روز رگبار و رعد و برق در برخی نقاط هرمزگان و سواحل دریای عمان نیز پیش‌بینی می‌شود.

    وی با بیان اینکه روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور بارش باران خواهیم داشت، گفت: دمای هوا امروز در سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 درجه افزایش پیدا می‌کند و طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه بین 5 تا 10 درجه کاهش خواهد یافت، همچنین از بعد از ظهر امروز تا جمعه دریای خزر و طی روزهای جمعه و شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

    وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه نیمه ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی و بارش باران با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.