سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلم | لیزر در برابر پهپاد؛ لاکهید مارتین قدرت سلاح لیزری‌اش را نشان می‌هد


 

  • فیلم | لیزر در برابر پهپاد؛ لاکهید مارتین قدرت سلاح لیزری‌اش را نشان می‌هد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت این سلاح لیزری دو برابر قدرتمندتر از سیستمی است که این شرکت در سال 2013 به نمایش گذاشت و توانست یک وانت را از فاصله بیش از 1.5 کیلومتری از کار بیندازد.

    این سیستم آزمایشی لیزری که «آتنا» (ATHENA)  (وسیله پیشرفته آزمایشی با انرژی بالا) نام دارد، چندین لیزر فیبرنوری با قدرت کمتر را ترکیب می‌کند و آنها را به صورت یک شعاع منفرد لیزری پرقدرت در می‌آورد. سیستم جدید لاکهید مارتین می‌تواند شعاع منفرد لیزری با توان حدود 60 کیلووات ایجاد کند که به گفته شرکت سازنده برای لیزرهایی از این نوع یک رکورد محسوب می‌شود.

    لاکهید مارتین می‌گوید در آزمایش اخیر سیستم آتنا با نیروی هوایی آمریکا این سیستم لیزری توانسته است روی چندین پهپاد کوچک، هم از نوع بال ثابت و هم از نوع بالگردان قفل کند و آنها را سرنگون کند.

    پهپادها در سال‌های اخیر مایه نگرانی ارتش‌ها در جهان بوده‌اند، چرا که می‌تواند دسته بزرگی از آنها را به سمت هدف مورد نظر گسیل کرد و دفاع‌های ضدهوایی معمول ممکن است در مقابل این شمار زیاد ناتوان بمانند.

    شرکت لاکهید سیستم آتنا را در دنباله نمونه قبلی سلاح لیزری‌اش به نام ADAM ساخته است که قبلا توانایی‌اش را در نابود کردن موشک‌های نظامی در حال پرواز و قایق‌های کوچک در فاصله نزدیک نشان داده است.

    سلاح‌های لیزری مانند موشک‌ها و سایر سلاح‌های معمول با منفجر کردن هدف را از کار نمی‌اندازند، بلکه با سوزاندن لایه‌های بیرونی وسیله مهاجم در عرض چند ثانیه عمل می‌کنند. ناپایداری و ضعف ایجاد شده در بدنه وسیله مهاجم باعث متلاشی شدن یا از کار افتادن سیستم هدایت یا سایر سیستم‌های آن می‌شود.




سرعت تسلای مدل 3 در زیر 3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد


 

  • سرعت تسلای مدل 3 در زیر 3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت الکترک، تیم مدیریت تسلا اعلام کردند که ارتقای جدید نرم‌افزاری در تسلای مدل 3 قدرت، برد، سرعت شارژ و سایر مشخصات این خودروی برقی را بهبود می‌بخشد.

    ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا گفت این ارتقای نرم‌افزاری در چند هفته آینده در اختیار صاحبان مدل‌های متفاوت تسلا قرار خواهد گرفت.

    قبلا تسلای مدل 3 رکورد 3.2 ثانیه را در رسیدن سرعت از صفر به 100 کیلومتر در ساعت به جای گذاشته بود، اکنون کارشناسان می‌گویند شتاب رسیدن سرعت این خودرو از صفر به 100 کیلومتر در ساعت به زیر 3 ثانیه رسیده است.

    به گفته کارشناسان شرکت تسلا می‌تواند در آینده سرعت رسیدن از صفر به 100 کیلومتر در ساعت مدل 3 را به 2.8 ثانیه برساند.

    مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
    فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

    تسلا مدل 3 یک خودروی برقی چهاردر سدان است که در سال 2016 به بازار آمد و بر حسب گونه‌های متفاوت آن برد تمام برقی (مسافتی که پس از یک بار شارژ شدن باتری‌هایش می‌تواند بیپیماید) بین 402 تا 499 کیلومتر است.

    مدل 3 سخت‌افزار کامل رانندگی خودار دارد و به طور دوره‌ای برای افزودن کارکردهای اضافی نرم‌افزار آن ارتقای دوره‌ای پیدا می‌کند.

    تسلا مدل 3 در صدر فروش جهانی ماشین‌های برقی با باتری قابل‌شارز (Plug-in electric car) قرار دارد.




نخستین خودرو شاسی‌بلند تمام‌برقی فورد موستانگ به بازار می‌آید


 

  • نخستین خودرو شاسی‌بلند تمام‌برقی فورد موستانگ به بازار می‌آید

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس رونمایی از  این اس‌یووی یا خودروی شاسی‌بلند جدید برقی فورد موستانگ آغازگر ورود مجموعه‌ای از خودروهای برقی ساخت خودروسازان جریان اصلی و سازندگان خودروهای لوکس در دو سال آینده است که به نظر تحلیل‌گران صنعت خودرو فروش خودروهای برقی را گسترش خواهند داد.

    «موستانگ ماخ ای» که بسته نوع تجهیزات می‌تواند با یک بار شارژ کردن باتری‌هایش مسافتی از 370 کیلومتر تا 480 کیلومتر را پبیماید، روز یکشنبه 26 آبان در گردهمایی خبری در شب افتتاح نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس رونمایی شد.

    مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
    فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

    فیلم تبلیغی فورد موستانگ ماک ای با بازی ادریس آلبا

    گرچه هنوز خودروهای برقی سهم کمی در بازار فروش خودرو در آمریکا و جهان دارند، خودروسازان فرصت‌هایی بالا بردن این سهم می‌بیند و با تولید خودروهای که یک بار شارژ شدن می‌توانند 400 کیلومتر را بپیمایند، نگرانی‌ها درباره خالی شدن باتری‌ها در رفت‌وآمدهای روزانه رفع شده است.

    نسل اول خودروهای برقی که عمدتا از بازجور کردن گونه‌های مدل‌های موجود ساخته شدند تا با استانداردهای اقتصاد سوخت دولت‌ها تطبیق کنند، فروش چندانی نداشتند چرا که با یک بار شارژ شدن بیش از 160 کیلومتر را نمی‌توانستند طی کنند. اما اکنون بسیاری از خودروهای برقی با یک بار شارژ  شدن می‌تواند مسافتی بسیار بیشتر از حد معمول رفت‌وآمدهای روزانه را بیپمایند.

    با اینکه بسیاری از خودروهای برقی در چند سال آینده را برندهای لوکس می‌سازند، برندهای جریان اصلی مانند فورد، شورولت و تویوتا نیز ساخت خودروهای برقی را در برنامه تولید خود قرار داده‌اند. از جمله برندهایی که ساخت مدل‌های جدید خودروهای برقی را در سال‌های آینده اعلام کرده‌اند، می‌توان از جمله به مرسدس بنز، آئودی، کادیلاک، کیا، مزدا، فولکس‌واگن، مزدا، تسلا، آستون مارتین و ولوو اشاره کرد.

    شرکت‌های فورد و جنرال موتورز همچنین طرح‌هایی را برای ساخت وانت‌های تمام‌برقی اعلام کرده‌اند که با  وانت‌های گازسوز و گازوئیل‌سوز که اکنون در صدر فروش در آمریکا قرار دارند، رقابت خواهند کرد.




اطلاعات جدید از مرموزترین هواپیمای جهان


 

  • اطلاعات جدید از مرموزترین هواپیمای جهان

    به گزارش همشهری، طی چند سال گذشته، تقریبا هیچ‌کس گزارشی در مورد ماشین پرنده و مرموزی که می‌تواند انقلابی در این صنعت ایجاد کند و به اسم Otto Aviation Celera 500L شناخته می‌شود، ارائه نداده است. حتی کسی را نمی‌شناسیم که به‌دنبال اطلاعات جدیدی درباره این هواپیمای شهری مخفی یا شرکتی که آن را ساخته باشد. با این حال، براساس گزارش‌های دسته اول و تصاویری که مشاهده شده، می‌توان گفت که این ماشین پرنده عجیب و غریب که شبیه گلوله تفنگ است با موفقیت پرواز کرده است.

    فقط کافی است که بدانید، این هواپیما همه‌چیز را درباره مفاهیم سنتی، اقتصادهای تجاری و سفرهای شخصی هوایی دچار تحول می‌کند. چندی پیش خبر پرواز هواپیما در نزدیکی ویکتورویل شنیده شد. چند روز بعد، تصاویر واقعی از هواپیمایی غیرقابل توصیف که با یک هواپیمای شکاری دو ملخه پرواز می‌کرد منتشر شد. هنوز مشخص نیست که این نخستین پرواز واقعی هواپیما بوده است یا نه، اما این نخستین پروازی است که ما و دیگران درباره آن صحبت می‌کنیم و درباره آن اطلاعاتی وجود دارد. با توجه به ظاهر منحصر به فرد این هواپیما و فرودگاه تجاری آن، تصور اینکه مدت زمان قابل توجهی پرواز کرده باشد، بدون اینکه کسی متوجه شود، بسیار سخت است.

    اکنون سؤال این است که شرکت Otto Aviation چه موقع در مورد این هواپیما می‌خواهد سخن بگوید. معمولاً نخستین پروازهای موفقیت‌آمیز باید با افتخار تبلیغ شوند. این نوع پروازها می‌تواند به اعتبار تیم پروژه که به شکلی خستگی‌ناپذیر فعالیت کرده‌اند بیفزاید. اما به‌نظر می‌رسد این تلاش‌ها به سیاق پروژه‌های نظامی مخفی مانده و شباهتی به یک پروژه حمل‌ونقل شهری هوایی ندارد.
    امید می‌رود که این هواپیمای بسیار جذاب و افرادی که آن را ساخته‌اند، به‌زودی از سایه بیرون بیایند، اما صرف‌نظر از این موضوع، وسیله حمل‌ونقل شهری Celera 500L اکنون می‌تواند به‌عنوان یک ماشین پرنده واقعی معرفی شود.

    در ژانویه 2019تصاویری از پیشران Celera 500L که کد شهری N818WM آمریکا را روی خود ثبت کرده بود دیده شد. این تصاویر پیشران را در وضعیتی به‌مراتب بالغ‌تر از آنچه در گذشته دیده بودیم نشان می‌داد. اکنون این هواپیما دارای پروانه‌هایی در نوک هر دو بال است، اما مشخص نیست که آیا بال‌ها جدید هستند یا نه. این هواپیما همچنین به جای اسپینر آیرودینامیکی روی توپی پروانه، دارای یک پروانه سیاه است. همچنین نماهای بسیار بهتری از تجهیزات فرود ذوزنقه شکل آن دیده می‌شود. علاوه بر این، در مقایسه با تصاویر اولیه، این پرنده دارای پوشش‌های شفافی است که در قسمت بالای موتور تعبیه شده است و هرکدام دارای یک ورودی هوای بزرگ و یک درگاه اگزوز هستند.

    تاکسی سریع‌السیر Celera 500L در فرودگاه لجستیک کالیفرنیای جنوبی هنگامی که اسکات‌هاو، خلبان و عکاس ناسا در ‌ماه می‌2019با آن به‌صورت آزمایشی پرواز می‌کرد، مورد توجه قرار گرفت. این اتفاق بیانگر این موضوع بود که نخستین پرواز این هواپیما به‌زودی انجام خواهد شد. صرف‌نظر از آنچه مشاهده می‌شود، هنوز اطلاعات محدودی در مورد مشخصات هواپیما یا حتی شرکت Otto Aviation Group که سازنده آن است وجود دارد. این شرکت حدود یک دهه است که تقریباً مخفیانه روی این پروژه فعالیت می‌کند. در آوریل 2019، به این شرکت در مورد تمدید اجاره‌نامه‌اش در فرودگاه لجستیک کالیفرنیای جنوبی اخطار داده شد. همچنین اسناد ثبت اختراع نشان‌دهنده این موضوع است که به‌خاطر برخی مشکلات، پیشنهاد شده این شرکت عملکردش را در سفرهای هوایی بهبود بخشد.

    در یکی از اسناد ثبت اختراع آمده است: چنین سیستم حمل‌ونقلی نیاز به یک هواپیمای منحصر به فرد دارد. این پرنده باید توانایی پرواز از فرودگاه‌های موجود را داشته باشد. هزینه‌های عملیات این ماشین پرنده ترجیحا باید کمتر از هزینه‌های فعلی باشد و توانایی رقابت با ایرلاین‌های تجاری را داشته باشد. همچنین سرعت آن بیشتر از سرعت هواپیماهای تجاری فعلی باشد و تعداد بیشتری مسافر و چمدان را حمل کند. علاوه بر آن باید بتواند آسایش مسافران را در مقایسه با هواپیماهای تجاری به نحو بهتری فراهم کند و توانایی پرواز در هر شرایط آب و هوایی را داشته باشد. همچنین نگهداری این هواپیما باید آسان باشد و فقط به یک خلبان نیاز داشته باشد.




شهر آینده؛ پاناسونیک در ژاپن شهر هوشمند می‌سازد


 

  • شهر آینده؛ پاناسونیک در ژاپن شهر هوشمند می‌سازد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، شهر سویتا که در حوزه پزشکی و سلامت فعالیت خواهد کرد، سومین پروژه از این دست در ژاپن خواهد بود. این شهر در فضایی به مساحت 2.3 هکتار در قسمت شمالی اوساکا ساخته می‌شود.

    قرار است در این شهر چندین ساختمان چند طبقه با 365 آپارتمان و یک مرکز بهداشتی ساخته شود. این مجتمع برای اقامت دائم سالمندانی است که نیاز به مراقبت ویژه دارند، همچنین یک مرکز تجاری و پارک نیز در این شهر ساخته خواهند شد.

    بر خلاف دو شهر هوشمند دیگر پاناسونیک در ژاپن - فوجیزاوا (با تمرکز بر توسعه یکپارچه شهری و مستقل بودن شهر در صورت بروز بلایای طبیعی) و سوناشیما(کلانشهر آینده با تکیه بر علم) - سویتا بر سلامتی و سبک زندگی سازگار با محیط زیست تمرکز دارد.